dimecres, 2 de desembre del 2009

A la pell d'un mestre.

El Dimarts de la setmana passada vam tenir el privilegi de trepitjar les aules que més endavant acabarem portant nosaltres. L'altre varem explicat a seminari el tipus d'escola on vam anar, quines van ser les sensacions, les emocions i l'experiència.


Jo vaig anar a l'Estonnac, una escola concertada situada Carrer Pau Claris, 131 al costat del passeig de Gràcia. L'Escola té com les seus dos pilars fonamentals els valors cristians i catalanistes. El centre escolar que antigament ocupava tota una illa de l'eixample s'ha vist reduïda actualment a la meitat això si conservant el patí interior. L'edifici és gran i té totes les instal·lacions necessàries. A l'Estonnac tenen Educació Infantil, Primària, E.S.O. i Batxillerat.


A mi em va tocar P-3. Tenien 3 línies de P-3 amb 23 alumnes per classe.


El dia a l'aula dels cargols de P-3 va començar a les 8.45 quan arriben els primers nens. A mesura que arriben ells ja saben que s'han de treure l'anorac, guardar la motxilla, posar la bata i quan tot està fet es poden posar a jugar. Quan ja han acabat tots recullen les joguines utilitzades i la mestra els posa en rotllana. Llavors la mestra passa llista dels nens cridant-los per que ells vagin a enganxar el seu nom al lloc dels que han vingut. Un cop, ja no queda ningú, per dir els encarregats del temps van a mirar el cel fora el pati, per dir a la resta quin dia fa. Si sol, núvols o pluja. Després d'això van seguir en cercle cantant cançons en especial una que havien de cantar aquell mateix Divendres. Finalment per acabar el matí van anar a la sala de psicomotricitat on el seu primer aprenentatge el tenen amb les escales. Ja que les havien de baixar i pujar sense cap mena d'ajuda. En aquella sessió la mestra posava i ballava la musica de Vivaldi mentre els nens la seguien ballant al ritme de la musica. A continuació, en la sessió de psicomotricitat, els nens havien de representar amb el seu cos que eren una fulla, segons el ritme de la cançó moure's de forma delicada o brusca. Finalment per concloure-ho la mestra els va posar en 3 grups que es posaven en rotllana i que al mig els hi posava fulles. Quan la música sonava els nens s'havien de tirar les fulles per sobre i quan parava agrupar-les de nou. El matí va acabar un cop estaven a menjador.


A la tarda els vam fer pintar un pètal d'un gira-sol entre tots mentres un feien el pètal els altres manipulaven plastilina . Era un treball col·loboratiu entre totes les classes d'infantil. Quan van acabar de fer el pètal la mestra els hi va donar un full en el que havien de dibuixar un cercle. Finalment per acabar la tarda els nens sortien el patí i jugaven amb els nens de P-3 d'altres classes fins l'hora de plegar, que els venien a buscar els seus pares.


Aquesta va ser una de les millors experiències que he tingut i el meu primer contacte amb una aula, com a mestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada